torsdag 29 januari 2015

Tråkig torsdag

Veckan sniglar sig fram. Jag har fortfarande hemmakontor. Trots att jag kände mig bättre igår är jag  krassligare idag igen. Ont i hals, tryck i öron, och en irriterande hosta. Känns också som huvudvärken år på ingång igen.

Inga bokade möten denna vecka - skönt! Kan alltså kombinera jobb och sjukstuga.

Just nu består jobbet av skrivande; jag ska producera en 9000-ord text om ett ämne jag visste rätt mycket om för ett årtionde sedan. Känner mig lite lätt rostig och förbannar mig själv över hur lång tid det tar att läsa på allt igen. Tycker inte att jag har det tålamodet.

Spöregnade i morse. M är en riktig klippa som sätter på sig regnställ och spänner regnskyddet på vagnen och promenerar de 15 minuter som det tar till dagiset. Sedan går han ca 1 timme för att gå till sin egen skola. Vissa dagar unnar han sig spårvagn, men han har gått ner flera kilo sedan vi landade här. Jag tror däremot jag gått upp i vikt ... I Sacramento tog jag dagliga 1-timmes promenader med killarna -- det var lätt då, alltid (nåja) vackert väder och killarna var mindre så de tyckte att det var okej att sitta still en längre stund. Det känns lite som en miss, jag som tyckte att begreppet vardagsmotion var en stor anledning till: USA --> Sverige.

Cheers/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar