tisdag 27 januari 2015

Har varit dålig på att dokumentera

Sönerna föddes i mars 2012. Tvillingar = alltid någon som är vaken, någon som vill äta, någon som vill leka, någon som sover, någon skriker.

Jag kommer ihåg de första åren som i en dimma. Det blev alltså dåligt med dokumentation då, något som jag ska försöka råda bot på med denna blog.

Jag tänker att det blir ... Reflektioner. Dagliga tankar och händelser. Lite av varje. Mest för min egen skull, men roligt om ni vill läsa!

Jag var mammaledig mars till maj 2012. Över somrarna jobbar jag inte (eller, nja, jag jobbar men har inget kontrakt över sommaren, dvs inga schemalagda timmar - a little confusing maybe) så jag var hemma med killarna. M hade ingen pappaledighet alls (typ).

Jobbet började i augusti igen, då blev det mest hemmakontor med schemalagda timmar på fredagseftermiddagarna. M kunde komma hem vid lunchtid på fredagarna och tog över så jag kunde åka till jobbet. Resten av jobbet sköttes online, då killarna sov, lekte, skötte sig själva (öh, really?). 


Över jul och januari var jag återigen ledig från jobbet. Våren 2013 tillbringades i Sverige (första långvisiten sedan flytten 1998). Sommaren återigen i Sacramento och då jobbet började i augusti började killarna på förskola, 18 månader gamla.

Sedan har vi pusslat med förskola alternativt mormor/farmor några månader här och där. Billigare att betala flygbiljett till mormor från Sverige än att betala dagis en månad i USA!

Här i Göteborg går de nu på hederlig svensk förskola, vi hade lucia-tåg och allt i december. Urmysigt!

Cheers/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar