måndag 26 januari 2015

Monday blues

Känns alltid jobbigt på måndagarna -- killarna ska iväg till dagis och jag måste jobba. Dagarna går så svindlande fort, och det känns som om jag inte får tillräckligt med tid att hänga med mitt lilla gäng. Tror den känslan försvåras av att jag hade mer ledighet inbyggt i jobbet i USA.

Här i Sverige har jag ett traditionellt kontorsjobb, och måste ansöka om semester (5 veckor om året). I USA hade jag ledigt en månad över jul och nyår och tre månader över sommaren (skolan stängdes ner). Å andra sidan hade jag endast en dag ledigt att ta ut under de månader skolan var igång (de flesta år togs inte den dagen ... behövdes helt enkelt inte).

Svårt att anpassa sig till detta nya! Och med en stilla undran om det är värt det ...

Idag regn och 10 grader varmt. Snön som kom under helgen är bortregnad. Grått grått grått och ingen blå himmel så långt ögat når.

Cheers/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar