måndag 20 april 2015

Vädret är otroligt ljuvligt ...

... just nu.

Ingen lust alls att sitta på kontoret!

M och jag hämtade tillsammans på förskolan igår. J bakade sandkaka och A kom med en stor spade över huvudet. M fångade snabbt upp honom innan han hittade ett offer som skulle få smaka spade. Spelar ingen roll hur många gånger vi säger: Inte putta. Inte slå. Inte bita. Det går in genom ett öra och ut genom det andra.

Gården vid förskolan. Igelkotten (och Pandan där de var tidigare) ligger på andra sidan huset ni ser till vänster.
Stannade och åkte lite rutschkana på vägen till Slottsskogen, där vi drog ett varv i det sköna vädret. Sedan hem till tvättstugan. Jag hade också ett konferenssamtal med SG på universitetet i Sacramento angående ett kapitel vi skriver tillsammans.Det blev 40 minuters skvaller om den nya rektorn och 10 minuters prat om kapitlet.

Efter killarna var i säng hann jag faktiskt att läsa lite i min bok, det är skönt med 30 minuters läsning på kvällen. Försöker också minska screen-tid på kvällarna, jag lägger mig trött - gäspar med munnen på vid gavel - men har trots det svårt att somna. Tror att det har att göra med the blue screen.

Källa: http://www.historiskamedia.se/bok/breven-fran-gulag-pocket/
Som J skulle ha sagt: baja, baja, baja. Eller som A skulle ha sagt: baja aja. Att det ska vara så svårt att slita sig från skärmen, vem är det som bestämmer egentligen. Den eller jag?

Försöker minska läsandet av rena deckare och romaner. Kan ju försöka passa på att få i sig lite historia eller samhälsskunskap när jag ändå läser. Målbild: mindre slöläsning på bloggar och tidningar, mer läsande utav böcker som ger bra kunskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar