måndag 13 april 2015

En plats i mitt hjärta

Jag tänker rätt ofta på Tucson, känner att jag saknar staden. Tror dock att jag blandar ihop mina känslor lite; det var här jag studerade (8 år!) och livet var kanske aldrig så lätt som då. Inga måsten, krav, eller ansvar för något eller någon annan.

Jag har fortfarande kvar känslan den fredagen i maj då jag cyklade hem efter en tenta, en låång och ledig helg framför mig. Underbart väder. Frihet. Känslan av att man klarat av något, varit duktig. En härlig stund. 

Vi ångrar ibland att vi sålde huset, som vi köpte relativt billigt innan bubblan ökade på priserna. Det huset, och Tucson, finns i mitt hjärta och mitt minne.

Utsikt från vår tomt. Huset lågt högt uppe på en kulle.

En kan ju inte bo i resort climate utan resort amenities. Pool är ett måste i Arizona.

Utsikt från vardagsrummet.

Trappan upp till huset. Denna sida av huset låg mer skyddat mot ett högre berg.

Palm, fontän, och solen en ljuvlig Arizona-morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar