tisdag 14 april 2015

Mormor in da house

Härliga tider, mormor kom med bussen från Oslo igår kl 14:30. Jag satt i möte så hon traskade snällt från Nils Ericsonterminalen till jobbet. Ringde 15:02 och berättade att hon var på plats!

Hem och slänga in resväskan och min jobbväska. Dricka ett glas vatten och börja tjattra lite om current state of affairs. Jag har sagt upp mig från jobbet. Vi flyttar tillbaka till Kalifornien!

Killarna trodde inte sina ögon när mormor hämtade på dagis. Pedagog Roina berättade att J hade lekt med flygplan tidigare på dagen.

R: Var ska du flyga?
J: Till mormor i Eskilstuna!

Lyckan alltså när mormor dök upp vid grinden. 

Underbar dag med sol och värme. Vi tog en sväng i Slottsskogen, killarna sprang och sparkade fotboll, dansade och sjöng (nåja, skrek) på en scen vi hittade i parken.

Ingen ville hålla mig i handen.

Veggie-bullar med svampsås, kokt potatis och morötter, samt lingonsylt till middag. A petade lite i morötterna, vevade runt i lingonsylten (helt sylttokig är han ungen). Mormor började hjälpa, stora tuggor med allt på gaffeln. Han åt 2.5 portioner. Rekord! Yippie för mormor!

J gick från bordet. Tror att han helt slutat äta middag (efter 3 veckor med yoggi till middag då han var sjuk). Fyllde på med 2 bananer innan sängen. Åt 2.5 portioner med yoggi och cheerios till frukost, då  magen kurrade nog ordentligt då han vaknade i morse.

Idag, grått och regn, ska bli samma väder i morgon. Typiskt. Mormor och jag unnar oss fisk ute på Sjöbaren till lunch i morgon! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar