söndag 1 mars 2015

Karin Fossum

Har egentligen inte haft mycket koll på Karin Fossum som författare. Norska. Stöter på hennes böcker då och då. Vet egentligen inte vilken genre hon skriver inom ... lite deckare, ibland psykologiska romaner.

✔ = check, har läst den

Från Wikipedia:

Med Konrad Sejer

  • Evas öga, 1995
  • Se dig inte om!, 1996
  • Den som fruktar vargen, 1999
  • När djävulen håller ljuset, 2000
  • Älskade Poona, 2002
  • Svarta sekunder, 2002
  • Mordet på Harriet Krohn, 2005 -- Kanske?
  • Den som älskar något annat, 2007
  • Den onda viljan, 2008 -- Vet ej, har den hemma från biblan, så ger mig på den nu
  • Döden skall du tåla, 2010
  • Carmen och döden, 2010

Övriga

  • De galnas hus, 1999 -- Orkade inte läsa mer än 50 sidor, hittade inte rytmen med denna (vääääldigt sällan jag avslutar en bok innan jag läst ut den)
  • Jonas Eckel, 2003 
  • Natt till den fjärde november, 2004 -- Visste inte om jag läst den, efter ca 70 sidar var jag säker på att jag läst den tidigare men vid det laget var den nästan klar så lika bra att avsluta
  • Brott, 2006
  • Jag kan se i mörkret, 2012

Oj, det är mycket kvar att läsa utav KF!

Fick reda på att mosters man L älskar hennes böcker, måste fråga honom vad han tyckte om De galnas hus ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar