söndag 1 mars 2015

Håkan Östlundh

Föredrar klart att läsa böcker av svenska författare. HÖ har jag läst sedan första boken. Eftersom jag har lite svårt att komma ihåg vad jag läser tänker jag att bloggen också kan få fungera som bokregister.

Serien om Fredrik Broman och hans polisgäng på Gotland: 
  • Släke (2004)
  • Dykaren (2005)
  • Terror (2006)
  • Blot (2008)
  • Jag ska fånga en ängel (2010) Kommer faktiskt inte ihåg om jag läst ...
  • Inkräktaren (2011) Kommer faktiskt inte ihåg om jag läst ...
  • Laglöst land (2012) Läste precis klart
  • Män ur mörkret (2014) Läste precis klart (båda lånade från Göteborgs stadsbibliotek)
Lista från Wikipedia

Ser på Wikidpedia att HÖ också skrivit andra romaner:
  • Vita ansikten (1981)
  • Sommarsnö (1985)
  • Infödingar (1986)
Får kika på vad det kan vara för böcker. Spännande! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar